PasMichiel Posted April 7, 2009 Share #21 Posted April 7, 2009 Advertisement (gone after registration) Helemaal mee eens, niks besloten en alle camera's zijn welkom. En ik plak er graag een lunch of zo aan vast, want het gaat niet alleen om fotrograferen, toch? Of achteraf een biertje op een terras. Marco Oh super. Lijkt me helemaal top. Echt hopen op dat zonnetje op het terras. Link to post Share on other sites More sharing options...
Advertisement Posted April 7, 2009 Posted April 7, 2009 Hi PasMichiel, Take a look here Holland 2009. I'm sure you'll find what you were looking for!
PasMichiel Posted April 7, 2009 Share #22 Posted April 7, 2009 Kijk dat lijkt me nou super. Nu maar echt hopen op die zon. Een beetje bewolking voor de mooie foto's met tegenlicht mag natuurlijk, maar op het terrasje mogen ze weer weg zijn. Link to post Share on other sites More sharing options...
SJP Posted April 7, 2009 Share #23 Posted April 7, 2009 Zoals bekend regent het altijd in Den Haag Ik zal nadenken over een adequate uitspanning met terras etc. wellicht de Haagsche Kluis (Plein 20), see here De Haagsche Kluis en Haagse Kluis - Jugendstil on Flickr - Photo Sharing! (plaatje is niet van mij) Link to post Share on other sites More sharing options...
PasMichiel Posted April 14, 2009 Share #24 Posted April 14, 2009 Wordt weer een leica-familie aangelegenheid. Mijn vader, zus en mijn broer iets later zullen ook nog even langskomen op de route. Tja, het leica virus heeft mijn vader goed verspreid. Zelf foto grafeerd hij met een R4 en een M6 (vroeger meer, maar hij wilde graag een auto uit 1939 kopen dus heeft zijn collectie weg gedaan). Mijn broer en ik kregen een CL met een 40 en een 90 objectief. Echter voor mijn zus iets te veel instel werk, dus kreeg een compact camera van Leica (toen het nieuwste). Ik ben daarmee doorgegroeit naar de R en mijn broer naar de M. Liefst zo oud mogelijk. Nu heeft hij een M III met de nodige objectieven en ik een R8 met de nodige objectieven. Mijn zus heeft een beetje last dat de APS rolletjes moeilijker te verkrijgen zijn. Kortom allemaal nog Analoog. Link to post Share on other sites More sharing options...
Marquinius Posted April 14, 2009 Author Share #25 Posted April 14, 2009 Zullen we de zaken wat toespitsen en een tijd en plaats afspreken? Stephen? Jij lijkt het meest bekend (en het idee startte ook bij jou, toch?). Dus 17 mei ... Marco Link to post Share on other sites More sharing options...
jaapv Posted April 14, 2009 Share #26 Posted April 14, 2009 Hotel Mercure vanaf 10.30? Link to post Share on other sites More sharing options...
vanhulsenbeek Posted April 14, 2009 Share #27 Posted April 14, 2009 Advertisement (gone after registration) Hotel Mercure vanaf 10.30? Cool! Coordinates? Address? Link to post Share on other sites More sharing options...
SJP Posted April 14, 2009 Share #28 Posted April 14, 2009 Wat mij betreft is zo 17 mei ook nog steeds OK. Thema's is iets lastiger, we zouden o.a. via Spui => Passage => Achterom => Noordeinde => Mauritskade => Hooigracht => Smidswater => Korte Voorhout => Malieveld/Haagse Bos => CS, maar dat is slechts een voorzet. Startpunt lobby hotel Mercure aan het Spui = halverwege CS en HS + naast de Spuiparkeergarage (om 11 uur?). Hierboven genoemde wandeling biedt oud, nieuw en enigzins onbekend Den Haag, skateboarders Spuiplein, wat parken/natuur, winkelend publiek, grachten, diverse antiek e.a. huisraad. Zoiets?? Ik zal nog FF checke of Mercure de meest ge-eigendste plek is om te ontmoeten maar zo op 't oog moet dat wel goed gaan. A.s. weekend onaangekondigd naar binnen lopen o.i.d. lijkt me de beste test. Nader berich volgt. Voor de niet Hageneze het leg hier mercure den haag - Google Search Mercure Den Haag Central: Hotel reservation with Mercure in DEN HAAG Tijd......... Vorige keer was 't dacht ik 11:00 is dat OK of te laat?? Ik woon op kruipafstand dus mij maakt het niet uit. Jaap suggereert 10:30. Link to post Share on other sites More sharing options...
Hans Roggen Posted April 20, 2009 Share #29 Posted April 20, 2009 Als ik niet al te brak ben van het feest de avond ervoor zal ik mijn best doen om deze keer van de partij te zijn. De eerste die ik mede heb helpen opzetten in Utrecht moest ik helaas laten lopen. Het zou leuk zijn jullie een keer in het echt te ontmoeten. Groet, Hans Link to post Share on other sites More sharing options...
Marquinius Posted April 21, 2009 Author Share #30 Posted April 21, 2009 10:30 of 11:00 scheelt een bak koffie ... ik ben er om 10:30 Link to post Share on other sites More sharing options...
SJP Posted April 21, 2009 Share #31 Posted April 21, 2009 OK 10:30 it is. Voor de minder punctuelen onder ons verzamelen Mercure, Spui tussen 10:30 en 11:00. Ik stel voor dat we dan om ca. 11:05'00" beginnen te lopen? De route is bekend dus dan kunnen mensen ons ook nog wel inhalen. Ik zal t.z.t wel een plattegrondje maken en hier een link plaatsen. Nog klein organisories .je, ik ben de week daarvoor op vakantie en dus niet of nauwelijks online. Marco ben jij bereid om die week dit draadje in te gaten te houden? Het is bijvoorbeeld wel handig om te weten hoeveel mensen denken te komen. Kunnen we een geschikt aantal tafels annexeren bij Mercure. Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Ron (Netherlands) Posted April 22, 2009 Share #32 Posted April 22, 2009 Wat mij betreft is zo 17 mei ook nog steeds OK. Thema's is iets lastiger, we zouden o.a. via Spui => Passage => Achterom => Noordeinde => Mauritskade => Hooigracht => Smidswater => Korte Voorhout => Malieveld/Haagse Bos => CS, maar dat is slechts een voorzet. Startpunt lobby hotel Mercure aan het Spui = halverwege CS en HS + naast de Spuiparkeergarage (om 11 uur?). Hierboven genoemde wandeling biedt oud, nieuw en enigzins onbekend Den Haag, skateboarders Spuiplein, wat parken/natuur, winkelend publiek, grachten, diverse antiek e.a. huisraad. Zoiets?? als je vroeg begint zou je nog een uitstapje kunnen maken richting vredespaleis en wat verderop naar het gemeentemuseum met omniversum, zijn in ieder geval aardige fotoobjecten....en een kort bezoekje aan - en of lunch bij - het fotomuseum (ligt tegen gemeentemuseum aan) Adres en route Link to post Share on other sites More sharing options...
SJP Posted April 22, 2009 Share #33 Posted April 22, 2009 Gezien het feit dat we uit diverse uithoeken van NL komen is eerder dan 10:30 verzamelen op een zondagochtend volgens mij niet realistisch. Als we voor de lunch de genoemde wandeling doen dan kunnen belangstellenden na de lunch nog naar fotomuseum, gezellig met de tram. Ik ben er (tot mijn schande) zelf nog niet geweest dus dat lijkt me prima. Gemeentemuseum en omniversum, OK maar...... ik heb zelf niet zoveel met musea aan buiten- (en binnen?) kant fotograferen. En dan is er ook nog Madurodam, de Gevangenenpoort en panorama Mesdag. Plus nog met de tram naar Scheveningen en dan met de bus naar Kijkduin. De dag komen we echt wel door dat is het probleem niet. Als het echt slecht weer is dan kunnen we altijd nog gaan improviseren. Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Ron (Netherlands) Posted April 25, 2009 Share #34 Posted April 25, 2009 Gezien het feit dat we uit diverse uithoeken van NL komen is eerder dan 10:30 verzamelen op een zondagochtend volgens mij niet realistisch. Als we voor de lunch de genoemde wandeling doen dan kunnen belangstellenden na de lunch nog naar fotomuseum, gezellig met de tram. Ik ben er (tot mijn schande) zelf nog niet geweest dus dat lijkt me prima. Gemeentemuseum en omniversum, OK maar...... ik heb zelf niet zoveel met musea aan buiten- (en binnen?) kant fotograferen. En dan is er ook nog Madurodam, de Gevangenenpoort en panorama Mesdag. Plus nog met de tram naar Scheveningen en dan met de bus naar Kijkduin. De dag komen we echt wel door dat is het probleem niet. Als het echt slecht weer is dan kunnen we altijd nog gaan improviseren. was - behoudens het fotomuseum - niet mijn bedoeling om musea te gaan bezoeken. Ben zelf minder gek op winkelstraten, maar jouw trip heeft zo te zien van alles wat, dus dat is niet verkeerd. Overigens is richting Lange Voorhout met Denneweg ook wel aardig, en wellicht minder bekend bij de meesten. Link to post Share on other sites More sharing options...
Marquinius Posted April 26, 2009 Author Share #35 Posted April 26, 2009 OK 10:30 it is. Voor de minder punctuelen onder ons verzamelen Mercure, Spui tussen 10:30 en 11:00. Ik stel voor dat we dan om ca. 11:05'00" beginnen te lopen? De route is bekend dus dan kunnen mensen ons ook nog wel inhalen. Ik zal t.z.t wel een plattegrondje maken en hier een link plaatsen. Nog klein organisories .je, ik ben de week daarvoor op vakantie en dus niet of nauwelijks online. Marco ben jij bereid om die week dit draadje in te gaten te houden? Het is bijvoorbeeld wel handig om te weten hoeveel mensen denken te komen. Kunnen we een geschikt aantal tafels annexeren bij Mercure. Ik hou het draadje in de gaten! Mocht iemand direct willen mailen: marco@marquinius.com Marco Link to post Share on other sites More sharing options...
SJP Posted May 10, 2009 Share #36 Posted May 10, 2009 Ik heb een kaartje gemaakt van de beoogde wandeling, see here. Afhankelijk van het weer valt er altijd uit te wijken naar wat anders, tevens kunnen we makkelijk bochtje afsnijden mocht het te lang duren, of anderszins improviseren. Verzamelen vanaf 10:30: Spui Mercure (Spui 180, 2511BW Den Haag, (+31)70-3636700) Dit is zowel vanaf HS als CS goed te lopen en tevens pal naast de ingang Spui-parkeergarage. De lobby bar is dan niet open, we moeten naar de ontbijtzaal op de 1e verdieping. Ik zal ook wel wat ophangen/melden bij de balie. Vertek wandeling, omstreeks 11:00 Lunch, ca. 13:00: optioneel voor de liefhebbers, bij De Haagsche Kluis (Plein 20, 2511CS Den Haag, (+31)70-3614754). Ik heb niets geboekt of zo, maar dat zou geen probleem moeten zijn. Met zijn hoevelen zijn we? Stuk of 10? Is wellicht handig om Marco & mij een e-mail te sturen als je van plan bent te komen spicken59@gmail.com & marco@marquinius.com dan hebben we vast een lijstje. LET OP: ik ben er volgende week niet en kan slechts af en toe mijn e-mails bekijken Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest tvleeskr Posted May 10, 2009 Share #37 Posted May 10, 2009 Mathilde en ik proberen er bij te zijn. Wordt 11 uur, mogelijk iets later. Heb vast geen zin om me op zondag te haasten. Mercure zal weinig moeite hebben met ons kleine aantal lijkt me. mvg Thom Link to post Share on other sites More sharing options...
Marquinius Posted May 11, 2009 Author Share #38 Posted May 11, 2009 Sander heeft al bevestigd en ik ben er zeker ook. Gaat goed komen. Marco Link to post Share on other sites More sharing options...
jaapv Posted May 11, 2009 Share #39 Posted May 11, 2009 Volgende keer deze discussie in ons eigen clubhuis! http://www.l-camera-forum.com/leica-forum/groups/nederlandsche-leica-soci-teit.html Link to post Share on other sites More sharing options...
Bateleur Posted May 11, 2009 Share #40 Posted May 11, 2009 LS, Mijn excuses ik zal zondag er niet kunnen zijn, maar ik wens jullie veel foto plezier en gezelligheid! Tot de volgende keer Charles Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.