Jump to content

Recommended Posts

Advertisement (gone after registration)

Ein regnerischer Tag in Brügge mit der M6TTL und dem Fuji Neopan 400 CN

Welcome, dear visitor! As registered member you'd see an image here…

Simply register for free here – We are always happy to welcome new members!

  • Like 11
Link to post
Share on other sites

Wassalon

Welcome, dear visitor! As registered member you'd see an image here…

Simply register for free here – We are always happy to welcome new members!

  • Like 9
Link to post
Share on other sites

  

Welcome, dear visitor! As registered member you'd see an image here…

Simply register for free here – We are always happy to welcome new members!

  • Like 17
Link to post
Share on other sites

Welcome, dear visitor! As registered member you'd see an image here…

Simply register for free here – We are always happy to welcome new members!

  • Like 13
Link to post
Share on other sites

Rik Poot (1924-2006): Ruiter van de Apocalyps (1981-87)

Welcome, dear visitor! As registered member you'd see an image here…

Simply register for free here – We are always happy to welcome new members!

  • Like 6
Link to post
Share on other sites

...ja, sehr schön!

 

Welcome, dear visitor! As registered member you'd see an image here…

Simply register for free here – We are always happy to welcome new members!

Link to post
Share on other sites

Schöne Serie. :) Der Fujifilm 400 CN ist doch wie der Ilford XP2 ein chromagener Film? Wo findet man den zur Zeit?

 

Ja, er war es  :(. Mittlerweile sind es meine letzten Exemplare, bereits (Kühlschrank-)überlagert.  

Link to post
Share on other sites

Ja, er war es  :(. Mittlerweile sind es meine letzten Exemplare, bereits (Kühlschrank-)überlagert.  

 

 

Schade, ich hatte gehofft einen Tipp zu bekommen ... Trotzdem, schöne Serie :)

Link to post
Share on other sites

Ist den der Kodak besser gewesen, als der Ilford XP2? Ich dachte die sind ähnlich?

Die sind schon recht unterschiedlich. Vor allem lassen sich der Ilford und sein Fuji-Klon problemlos auch in der heimischen Duka weiterverarbeiten, das geht beim Kodak nur bedingt, weil er wie "richtige" CN-Filme eine orange Maskierung hat.

Im Ergebnis sieht man Unterschiede, wenn man beide kennt. Mir kam der Kodak immer etwas steiler, kontrastiger vor als der Ilford/Fuji, der ausgeglichener wirkt.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...