Jump to content

Recommended Posts

Advertisement (gone after registration)

Hallo zusammen,

mich hat ziemlich das Pech getroffen. Ich habe mir vor etwa zwei Monaten über eBay Kleinanzeigen eine Leica M6 gekauft und während der Probefilm mit dem Innenbelichtungsmesser noch tadellos belichtet wurde (ich habe extra Fuji Velvia genommen, weil der wirklich NICHTS verzeiht), ist mir das gute Stück irgendwann kurz später offensichtlich abgeschmiert und hat mir sechs größtenteils massiv unterbelichtete Filme von meiner Silvesterreise eingebracht.

Bevor die Fragen kommen: Ja, ich habe die Batterie ausgetauscht (sicherheitshalber sogar zwei mal) und ja, ich habe das Messungsergebnis des Innenbelichtungsmesser mit einem Externen verglichen - die M6 liegt meistens, aber nicht immer, daneben.

Ich war nun bei meinem örtlichen Leicahändler und dieser meinte, dass man die M6 in den Service schicken und ich mit etwa 500€ rechnen müsste. Das ist mir definitiv zu teuer. Hat irgendjemand hier im Forum Erfahrung mit dem Problem und/oder kennt irgendeinen Reparaturservice in Deutschland, der das günstiger machen kann? Vielleicht muss ja nicht mal der Belichtungsmesser selbst, sondern nur ein Kabel ausgetauscht werden oder so - wer weiß?

Danke schon mal im Voraus,
Janis

P.S.: Hier mal ein extrem unterbelichtetes Beispielbild (Agfa Scala @1600)

Galata-Brücke bei Nacht

..... hast Du mal versucht, am ISO/ASA Rädchen die Einstellungen mehrmals durchzunudeln. Vielleicht gibt's da Kontaktprobleme, die sich durch das Betätigen selbst erledigen.

...... und dann noch die Kontakte innen an der Filmklappe (beidseitig) reinigen, mit diesen wird die Filmempfindlichkeit an den Beli-Messer übertragen

... und zu guter letzt: Willkommen im Forum

ich persönlcih halte €500,- für zuviel, will das aber nicht ausschließen. schick die kamera zu Leica ein, oder besser noch, fahr hin.

dein händler ist ein händler und kein kameradoktor ...

und außerdem: belichtungsmesser werden überbewertet. die kamera funktioniert auch ohne

OLAF

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By loading
      Hello everybody,
      I need some advice regarding repairing/CLA of an M6.
      The camera seems to have shutter capping (It might be partially my fault since I took out the camera at -7 degrees Celsius a whole day, however, after that, I shoot a roll in a normal temperature environment -my house- and everything  was fine, all the images were fine)
      So... these are my questions:
      1. Do I sent the camera to Leica Camera without prior notice? I mean, do I ship it with DHL and that's it?
      I'm asking this because on their service page they do not specify all the types of Leicas they are repairing. I'm assuming M6 is one of them but it's better to play it safe.
      2. I want my problem to be fixed and also I want a full CLA (I've noticed some gunk on the winding gears and the low exposure times are not quite accurate). Should I specify the CLA part in the attached document or the CLA of a camera comes by default with the 
      repairing process?
      3. Please don't laugh on this one but the camera will be sent to: Leica Camera AG, Am Leitz-Park 5, Wetzlar, Germany? I'm asking that just to be sure that I'm sending the camera to the right address.
      I realize the questions are a little bit odd but I never sent a camera for a CLA (I usually shoot with two EOS3 cameras-never had a problem).
      I bought recently this Leica from Ebay and I want to make it "as new" before I start shooting with it intensively.
      Thanks in advance for the answers
      Cheers
      L.
    • By Boreees
      Hi all, 
      Just had my M6 CLA’d due to a light leak around the shutter curtains. They are demonstrating some curling and leave a light leak when a frame is left in the gate for too long. The tech replaces the baffles among other things but I can still see a bit of light at the edges when shining a bright light. He claims that is normal and his other Leicas also have this. Can anyone attest if that is true by checking your shutter curtain edges when shining a bright light inside? 

much obliged
      Boe

Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden!
    • By Boreees
      Hi all, 
      Just had my M6 CLA’d due to a light leak around the shutter curtains. They are demonstrating some curling and leave a light leak when a frame is left in the gate for too long. The tech replaces the baffles among other things but I can still see a bit of light at the edges when shining a bright light. He claims that is normal and his other Leicas also have this. Can anyone attest if that is true by checking your shutter curtain edges when shining a bright light inside? 

much obliged!

Boe
    • By lookbook
      Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden!  
    • By RDqPS
      Hallo in die Runde,
      mit erschrecken habe ich heute die Bilder einer Winterwanderung ausgewertet. 
      Nicht nur das die Auflösung völlig unzureichend ist ( Aufnahmeauflösung DNG) auch sind chromatische Abweichungen deutlich zu sehen die sich großflächig über Bereiche des Bildes verteilen. Es hatte etwa -3 Grad draußen, der Akku war voll und es gab eine Fehlermeldung auf dem Display die ich nicht weiter beschreiben kann, da ich die Kamera just abschaltete während ich eine Fehlermeldung erkannte... 
      Beispiel füge ich an. 
      Vielen Dank für eure Hilfe schonmal an dieser Stelle!

• Create New...