PeterSchinzler Posted January 8, 2009 Share #1 Posted January 8, 2009 Advertisement (gone after registration) Habe gerade mit der D-Lux 4 Jpg im dynamischen SW Modus und Raw parallel fotografiert - die Raw Dateien werden dann in Capture one knallgrün dargestellt - nach Telefonat mit Leica sei das so - weil SW Dateien in Capture one eben grün dargestellt werden - ich bin aber davon ausgegangen, dass nur !!! die Jpg Dateien SW gespeichert werden und die Raws eben als Raw Dateien, also unberührt . Offensichtlich liege ich da, laut Leica, falsch - kann das sein??? Bei meinen Spiegelreflexen kann ich problemlos so arbeiten - ich mach das gerne um einen Eindruck vor Ort von SW Fotos zu haben - kann mich dann aber erst später entscheiden, ob ich ein SW oder Farbfoto erzeugen will. Das war eigentlich , ausser der Bildqualität bei Raws, der Hauptgrund eine kleine Kamera mit Jpg und Raw Aufzeichnung zu kaufen. Link to post Share on other sites More sharing options...
Advertisement Posted January 8, 2009 Posted January 8, 2009 Hi PeterSchinzler, Take a look here D-Lux 4 Raw +Jpg parallel. I'm sure you'll find what you were looking for!
turner Posted January 8, 2009 Share #2 Posted January 8, 2009 Would someone please post a translation as this may interesting! Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest farbtupfer Posted January 8, 2009 Share #3 Posted January 8, 2009 Would someone please post a translation as this may interesting! it tells you that if you use the dynamic black & white mode and JPG+RAW you will see a green RAW file after in C1 or Photoshop... but this can be fixed with the white balance tool... Link to post Share on other sites More sharing options...
Richard D Posted January 8, 2009 Share #4 Posted January 8, 2009 The green filter is probably what makes the dynamic b&w images so ...........dynamic.......:-) Interesting. Easy enough to fix with auto wb in C1. Link to post Share on other sites More sharing options...
TrojanBay Posted January 9, 2009 Share #5 Posted January 9, 2009 What settings in Capture One is everyone using to turn that green cast into the best approximation that you shot Dynamic BW for? Thus far, I desat and contrast up to 30. But how does this white balance method work? Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.