patientlywaiting Posted November 2, 2015 Share #1 Posted November 2, 2015 Advertisement (gone after registration) I'll be picking the Q up tomorrow - yikes! All the waiting has made it feel the way Christmas used to feel in days gone by. I want to try out the grip when I'm in the shop and will pick up a Uv filter. Just one thing - did I dream it, or did someone say that the hood doesn't fit on when there's a filter attached? Thanks. Link to post Share on other sites More sharing options...
Advertisement Posted November 2, 2015 Posted November 2, 2015 Hi patientlywaiting, Take a look here One more sleep . I'm sure you'll find what you were looking for!
ricky1981 Posted November 2, 2015 Share #2 Posted November 2, 2015 I have a filter on mine and the hood so not sure where you heard that The grip is essential for me, it improves handling a lot and makes it feel much more secure. Link to post Share on other sites More sharing options...
jip Posted November 2, 2015 Share #3 Posted November 2, 2015 Why a UV filter on a digital camera, or is it just to 'protect' the lens? Link to post Share on other sites More sharing options...
patientlywaiting Posted November 2, 2015 Author Share #4 Posted November 2, 2015 Thanks, both. Yes the filter is just to protect the lens. Link to post Share on other sites More sharing options...
mcausus Posted November 2, 2015 Share #5 Posted November 2, 2015 I have a filter on mine and the hood so not sure where you heard that The grip is essential for me, it improves handling a lot and makes it feel much more secure. +1 The hood definitely fits ('outer' threads) with a filter on ('inner' threads). It might be more difficult to remove or install the filter with the hood on, however. Enjoy your new Q! Link to post Share on other sites More sharing options...
bigkraig Posted November 3, 2015 Share #6 Posted November 3, 2015 One more sleep for me too, due to be delivered before 8PM Link to post Share on other sites More sharing options...
fastcar888 Posted November 3, 2015 Share #7 Posted November 3, 2015 Advertisement (gone after registration) One more sleep for me too, due to be delivered before 8PM Perhaps the flood gates are opening. Mine arrives tomorrow as well. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.