Jump to content

Kaiserdom Königslutter


hasenvater

Recommended Posts

Advertisement (gone after registration)

Welcome, dear visitor! As registered member you'd see an image here…

Simply register for free here – We are always happy to welcome new members!

Leica MP, Elmarit-M 24 Asph., Ilford Delta 100

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Welcome, dear visitor! As registered member you'd see an image here…

Simply register for free here – We are always happy to welcome new members!

Leica MP, Summilux-M 35 FLE (Vers. 1), Ilford Delta 100

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Welcome, dear visitor! As registered member you'd see an image here…

Simply register for free here – We are always happy to welcome new members!

Leica MP, Elmarit-M 24 Asph., Ilford Delta 100

  • Like 7
Link to post
Share on other sites

Lieber Hasenvater,

das letzte Bild lässt mich die Frage nach der Entwicklung stellen. Delta 100 in welchem Entwickler wie gebadet? Die Lichtstimmung ist für meine Begriffe sehr gut wiedergegeben, das Leuchten des einfallenden Lichts im schattig-kühlen Innenraum eingefangen ohne dass die Fenster ausfressen und noch die Außenwelt andeuten. Finde ich gut gemacht. (Jetzt schreib´ bloß nicht, dass Du den Film bei Rossmann in der Drogerie abgegeben hast .... 🙄)

Wolfgang

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Nein. Ich lasse meine Filme immer bei MeinFilmLab Jörg Bergs entwickeln und scannen. Mit den Ergebnissen bin ich bis jetzt immer sehr zufrieden gewesen. Vielleicht entwickele und scanne ich auch mal selber, habe dafür aber bisher nicht die Zeit gefunden. Als ich ca. 1980 mal mit Fotografieren angefangen habe, habe ich auch noch schwarz-weiß selber mit einer Agfa Tageslichtentwicklungsdose entwickelt und Abzüge mit dem alten Vergrößerer von meinem Vater gemacht.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Hier noch zwei Bilder, die die Lichtstimmung gut wiedergeben:

Welcome, dear visitor! As registered member you'd see an image here…

Simply register for free here – We are always happy to welcome new members!

Leica MP, Elmarit-M 24 Asph., Ilford Delta 100

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...