Jump to content

Pierre Jeandrain (Pecole)

Recommended Posts

I exchanged emails with him in December 2020 about Thornton Pickard shutters. I had sent him the instructions for using those shutters. Some of my emails were delivered and some were not. He told me at that time that he had Irish neighbours with whom he had recently shared an 'aperitif'. 

William 

12 hours ago, luigi bertolotti said:

Au bout d'une semaine, pas de réponse à un mail qui lui a été envoyé... message livré mais pas ouvert... je suis inquiet... 

Me too, I get no answer, we need to know that Pierre move to Portugal after a heart attack many years ago.

• 3 weeks later...

Hello to all,
After some research I found the address of Pierre's son, Patrick, who gave me some news about Pierre. I am afraid that Pierre will not let us benefit from his great knowledge of the Leica world.
I enclose a copy of Patrick's original message, which you can translate with Deepl,

"Bonjour Philippe,

Vous n’avez pas à vous excuser, j’apprécie beaucoup le fait que vous me demandiez des nouvelles de papa. En effet, depuis de nombreux mois, papa glisse vers la sénilité: il n’arrive plus à terminer ses phrases, perd la notion du temps et commence à avoir du mal à reconnaître ses proches. Il est en outre physiquement très diminué, au point qu’il perd l’équilibre et tombe régulièrement. 

Tout cela pour dire qu’il ne reprendra plus contact avec le forum, j’en ai bien peur. Je parlerai de vous à maman lorsque je l’appellerai demain, en lui demandant d’informer papa, mais cependant je doute qu’il se rappelle ou décide de répondre. 

La raison pour laquelle il a rompu le contact sans prévenir est très certainement dû au fait que sa santé s’est dégradée très rapidement, en quelques semaines, ne lui laissant pas le temps de se préparer. 

Voilà ce que je peux vous dire pour l’instant. N’hésitez pas à me contacter si vous souhaitez que je fasse les intermédiaires, tout en gardant à l’esprit qu’il ne comprendra sans doute pas. 

Je vous souhaite une belle journée et un agréable week-end. 

Cordialement, 

Patrick

On 5 Aug 2022, at 12:05, 

Bonjour Monsieur Jeandrain
Désolé de la forme sous laquelle je me permet de vous contacter. Je n'ai aucun autre moyen que ce type de recherche par internet qu'avec le nom de Pierre. S’il ne s’agit pas de votre père je m’en excuse auparavant.
   Je fais parti d’un forum auquel votre père, Pierre, était un membre éminent : 
"Leica forum".  Les membres de ce même forum avaient l’habitude des interventions toujours 
bienvenues de votre père. Depuis maintenant plusieurs mois nous n’avons 
plus ces habituelles interventions auxquelles il joignait les photos de 
son ancienne collection (Fontenelle archives).Certains membres qui le 
connaissent bien a travers ce forum depuis des décennies n’ont pas 
reussi à le joindre sur les différentes adresses en leurs possessions. 
Nous nous inquiétons donc pour sa santé, pourriez vous nous donner 
quelques nouvelles rassurantes sur Pierre.
Je vous en remercie par avance au nom des membres de notre forum.
Et je vous prie encore une fois de m’excuser de la forme de ma demande.
Cordialement
Philippe 

Posted (edited)

Thanks Philippe... though, as all of us feared, no good news about  one of our best contributors....

Me too searched for some mail address related to him... and found one (Jules Jeandrain... was in the list of the recipients of an old circular message from the mail provider when, years ago, Pecole changed his address) , but got no answer.

I am really sorrowful for his conditions : just to rethink of his past good days.... several years ago, after one of the usual discussions in the historical section, he sent a PM to me asking for my home address because, in appreciation of some observation of mine he "liked to send me a thing..." , and few days after I received this fine lump of sugar... ☺️  good Pecole...

Edited by luigi bertolotti

I've followed your father's contributions for years and learned so much from his vast knowledge. I will miss his selfless help to all of us. Please share my comments with the rest of the family members.

This is very sad news indeed. We went through this with my mother-in-law last year, and I understand well how difficult this is.

I will advise Jim Lager and Lars Netopil of the sad news.

Posted (edited)

😢 I loved Pecoles/Pierres contributions, especially his wonderful image library

I saw my father go through the same stages back in 2018/19 so I totally understand

& commiserate with his family

Edited by romualdo