Jump to content
HP203

Leica SL oder SL2 Was kaufen?

Recommended Posts

Advertisement (gone after registration)

Hallo zusammen,

Da ich nun nach einigen Wochen durch das Forum gelernt habe das ich wohl statt zu einer R9 mit DMR zu einer SL greifen sollte, währe es nun interessant welche SL denn überhaupt in frage käme. Zudem währe es auch interessant einmal zu wissen welches Zubehör (hier denke ich an Filter, Fernauslöser, Stative, Objektive,…) sinnvoll währe. 

Vielen herzlichen Dank für alle Antworten

HP

Gute Frage. Du wirst soviel Antworten bekommen, wie es SL und SL2-Nutzer hier gibt.
Es gilt der alte Spruch: Versuch macht kluch. Will sagen: Nimm erst mal bei einem Händler Deine Objekte der Begierde in die Hand und spiele ein wenig damit 'rum. Erst im "Trockenen", dann vielleicht mal für eine Stunde mit Deiner Lieblingsbrennweite auf der Straße. Dann wirst Du schon einen Richtung einschlagen ...
Das "Gedöns" (Filter, Fernauslöser, Stative, Objektive) kommt früh genug :D 
PS: Ich bin mit einer Pana S1 für die TL-, M- und R-Objektive sehr zufrieden ...

Danke, 

Das mit dem Versuch hab ich schon ansatzweise mal hinter mir. Ich habe vor ein paar Wochen die SL2 im Leica Store Nürnberg schonmal und der Hand gehabt und da haben die Augen natürlich geleuchtet. Ich habe. leider aber keine "alte" Sl mehr ausprobieren könne.

HP

Advertisement (gone after registration)

Hallo,

vor 14 Minuten schrieb HP203:

Und wie mach ich das? ...

ich war so frei und habe für Dich die Moderatoren angeschrieben. Selbst kannst Du hier nichts machen, außer den Admin oder die Moderatoren anzuschreiben und nach der Erfahrung hier im Forum wird man zeitnah reagieren. 😀

Gruß
Thomas

Edited by thowi

So riesig sind die Unterschiede zwischen SL und SL2 ja nicht.

Aus der Erinnerung heraus: der Belichtungsmesser hat bei der SL2 eine höhere Empfindlichkeit, Schnittbildeinstellscheibe im Sucher, es sind sämtliche

Belichtungseinstellungen im Sucher zu sehen, neu konstruierter Spiegel für die verwendung des 19mm Objektivs.

Einfach mal im Netz die Daten vergleichen oder eine entspr. Lektüre besorgen.

Vermutlich wirst du bald eh beide haben wollen❤️

Hallo,

vor 41 Minuten schrieb R-ler:

So riesig sind die Unterschiede zwischen SL und SL2 ja nicht. ...

ob man das bei den Digitalen so stehen lassen kann? 😂😉

Gruß

Thomas

Edited by thowi

vor 2 Stunden schrieb R-ler:

[...] Schnittbildeinstellscheibe im Sucher [...]

Blöde Frage - was ist denn damit gemeint? Gibt es bei der SL2 eine Art virtuelles Schnittbild wie früher bei den ersten Spiegelreflexkameras? Meine alte Canon A1 hat sowas und ich frage mich oft, warum meine M10 sowas nicht hat (wahrscheinlich ist so etwas bei der Messsucherkonstruktion nicht möglich). So ein Schnittbild mit waagrechter Schnittkante hat nämlich schon etwas für sich.

Edited by Macberg

vor 5 Stunden schrieb R-ler:

So riesig sind die Unterschiede zwischen SL und SL2 ja nicht.

Bei Reid Reviews gibt es einen anschaulichen Vergleich der Ergebnisse der SL2 mit denen der SL. https://www.reidreviews.com allerdings kostet es etwas, die Seite zu lesen.

(...und man könnte danach auf den verwegenen Gedanken kommen, dass die Einschätzung von R-ler zutrifft.)

vor 11 Stunden schrieb Macberg:

Blöde Frage - was ist denn damit gemeint? Gibt es bei der SL2 eine Art virtuelles Schnittbild wie früher bei den ersten Spiegelreflexkameras? Meine alte Canon A1 hat sowas und ich frage mich oft, warum meine M10 sowas nicht hat (wahrscheinlich ist so etwas bei der Messsucherkonstruktion nicht möglich). So ein Schnittbild mit waagrechter Schnittkante hat nämlich schon etwas für sich.

Die M10 hat doch so etwas ähnliches wie ein Schnittbildentfernungsmesser, wie alle Ms übrigens.

Man muss nur bei einer senkrechten Linie den Versatz im Messfeld an der oberen oder unteren Kante betrachten. :)

vor 2 Stunden schrieb hverheyen:

Die M10 hat doch so etwas ähnliches wie ein Schnittbildentfernungsmesser, wie alle Ms übrigens.

Man muss nur bei einer senkrechten Linie den Versatz im Messfeld an der oberen oder unteren Kante betrachten. :)

Schon klar. Aber ich habe gerade zum Vergleich meine Canon A1 (kein AF) mit einem alten 200er Tele (kein AF) an mein Auge gehalten und festgestellt, dass es sich mit diesem kreisförmigen Schnittbild deutlich leichter fokussieren lässt als mit den beiden "Geisterbildern" meiner M10 (je einmal mit einer senkrechten Linie und einmal ohne), die man zur Deckung bringen muss. Liegt vermutlich auch daran, dass der Schnittbildkreis der A1 größer ist als das kleine rechteckige Messfeld der M10. Ich mag meine M10 trotzdem...😉 Und sorry wegen OT.

Edited by Macberg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Similar Content

• By Lollo
      Love the new MJ2 cage by Lockcircle! How do you guys use your camera for video shooting?

Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden!
    • By Jacek.PL
      I am selling a lens bought in the Leica Store in Warsaw. I am is first and only owner.
      the lens looks like new. The focus is smooth, the autofocus and aperture function properly, and the glass has no marks or fungus and no dust. It's a full factory set. This is private sale. There are no returns.
      Shipping via UPS express saver : 90 EUR/80 GBP- (includes international tracking and insurance)
      Payment by PAYPAL or bank transfer
      The full technical data is below:
      https://en.leica-camera.com/Photography/Leica-CL-TL2/Lenses-for-Leica-TL/Vario-Lenses/Leica-Super-Vario-Elmar-TL-11–23-mm-f-3.5–4.5-ASPH

• By Lollo
      Hello Leica friends,
      I wanted to bring to your attentions some issues I’m having with the Leica SL2.. 
      I have bought this camera mainly for Video shooting as I use M10P and M6 for photos. 
      I loved using my M lenses on the SL system and when the SL2 was finally announced I thought it was time to get one. I tested every shooting mode and I have to say that the camera has received some big improvements compared to the previous 601. The Ibis is very accurate and in HLG mode the dinamic range is quite impressive. Didn’t like the LLog though, very noisy and difficult to handle. And the internal 4K 60fps is just useless for aliasing and moire (you must use an external recorder if you want to get a decent file, when the Panasonic S1H is very clean in the same mode).
      I also use for my work Alexa Mini LF and smaller bodies such as the Z-Cam F6, this last camera has a nice M mount with positive lock which enables me to use all my Leica M lenses. 
      So why I got a SL2? The main reason is to be able to carry it everywhere, in a small backpack with a couple of lenses, other than on set for work. Now, the files produced by this camera should be H265(?).. but the files won’t play in my machines. The finder doesn’t show any preview, QuickTime doesn’t read them. VLC plays only the first 3 frames (18cores IMac Pro).. imagine you shoot 300 clips and you need to conform them every time to Prores in order to just see what you have shot. I remember I bought my SL2 in Shanghai the day it came out and after 2 days shooting around I just switched to my small Zcam as I had to open at every import FCPX or Premiere and create a project just to watch my daily footage and after delete it.
      So my question: having a playable file out of camera (internal recording) is Asking too much? 
      Another big limitation is the focus magnifier that doesn’t work while recording. With an Atomos Ninja V the resolution helps but as I said.. why I can’t enjoy this camera as it is? 
      I’ve also got multiples hot pixels, partially removed by the internal NR.. but still present.
      Last, a few times I’ve used an L mount lens... the camera can’t handle video recording for more than 10 min with a fully charged battery. 

I won’t give up with this camera as I strongly believe a new firmware will fix these problems.
      what do you guys think? 
    • By loalposo
      I have had my SL2 for a couple of months and have now noticed what seems to be dust in the viewfinder. I say in the EVF because it does not show in the LCD; also, I have checked the sensor, lenses, taken test shots against a white background, checked the sensor with a loupe (white and red light) and can't seem to find where it is. I have also cleaned the EVF as well.  This so called "dust speck" does not show in any images either.  Furthermore, the dust speck is black and seems relatively sharp when seen in the EVF. I know this may be minor but it is a nuisance nonetheless, as I am now aware and my eye immediately is drawn to this black speck of dust thus causing distraction with my composition. Has anyone experienced something similar? What advise and/or troubleshooting recommendation could you offer? Thanks in advance! Lorenzo
    • By Jacek.PL
      This Leica 60mm f2.8 APO-Macro-Elmarit-TL Asph Lens (silver), #4629438, is in great condition. I rate it cosmetically a (9+). The focus is smooth, the autofocus and aperture function properly, and the glass is clean and clear with no haze, marks, or fungus.

I am the first owner. The lens was bought at the Leica Store in Warsaw

Item Condition:

- The item pictured is the actual item for sale and include only what is pictured. It’s full factory set.

Condition details (see photos):
      Cosmetically 9/10 virtually no signs of use or wear but there is very small scratch (see photo) Optically 10-/10 very clean; without scratches, fungus, fog, haze or separation. Mechanically 10/10 like new   

Shipping – free in EU (7 w business days) or via UPS express saver : 90 EUR/80 GBP- (includes international tracking and insurance)
      Payment – Paypal on bank transfer

the description and parameters of the lens are at this link:

https://en.leica-camera.com/Photography/Leica-CL-TL2/Lenses-for-Leica-TL/Prime-Lenses/Leica-APO-Macro-Elmarit-TL-60mm-f2.8-ASPH

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue., Read more about our Privacy Policy