Jump to content

Recommended Posts

Advertisement (gone after registration)

Ist zwar keine Vollblut-Leica.
Aber für den bevorstehenden Schnorchel- und Strand-Urlaub musste was wasserdichtes und robustes her.
Um dann hier Bilder herzuzeigen, sollte sie unbedingt ein Leica Objektiv haben. Darum das ältere Modell Lumix DMC FT5. Baujahr 2014.
Objektiv Leica DC Vario-Elmar 3,3-5,9/28-128mm mit 4,6-fach opt. Zoom

Ist nur zufällig in Camouflage. So merkt man die Gebrauchsspuren nicht so schnell.
War dafür ein nettes Bundle aus einer Kleinanzeige mit 2tem Akku und 2 64GB Speicherkarten.

Falls jemand sowas überlegt.

Erste Eindrücke.

Die Kamera ist viel kleiner und leichter als gedacht, passt locker in eine Hemdtasche.
In 1 Sekunde nach dem einschalten bereit.
Die Menüführung ist nicht überladen. Trotzdem braucht man etwas Übung und Fingerspitzengefühl um die Tasten zu bedienen.
Es gibt nur eine Handvoll Motivprogramme plus eine Manuelle Funktion.
Mit der Bildqualität bin ich sehr zufrieden. Zoomen sollte man allerdings tunlichst vermeiden.
Videoqualität ist auch recht gut (wahlweise AVCHD oder MP4). Durch das geringe Gewicht wackelt man allerdings. Also wo hinstellen oder ein kleines Stativ nehmen.
Stereomikro. Videolicht.
GPS ist an Board. Noch nicht getestet, soll laut anderer Tests bis auf 10 Meter genau passen. Höherer Stromverbrauch, eh klar!
Via W-LAN und Panasonic Image App lässt sie sich fernsteuern und Bilder übertragen.

Makrofunktion tadellos, Nahbereich bis ca. 4cm.

Fallhöhe bis zu 2 Meter sollen ihr angeblich nichts antun, Tauchtiefe bis 13m.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Tuvok75
      Verkaufe nach langer Überlegung nun doch meine schöne Leica Monochrom Typ 246, schwarz, 1. Hand, gebraucht, technisch einwandfrei, sehr leichte, minimale Gebrauchspuren, inkl. Originalverpackung. Erworben direkt bei Leica Camera in Wetzlar.  
      Verkauf OHNE Objektiv, mit Originalgurt.
      Weitere Fotos sende ich gerne per E-Mail zu.
      Preis 3650,-€ zzgl. Versand ung ggf. Paypalgebühren
      Verkauf nur innerhalb von Deutschland.
      Abholung und ausführliche Test sind gerne möglich und erwünscht, Ort: Nähe Gießen/ Hessen / Deutschland

Fragen beantworte ich gerne per PN.

Wie üblich beim Privatverkauf übernehme/gewähre ich keine Garantie, Gewährleistung, Umtausch, Rücknahme u. Ä

• By willeica
      I am posting this here and in the Collectors and Historica section of the Forum. I will give a Zoom presentation for the LHSA at 7.30 pm, British Summer Time, 2.30pm EDT, on 19th August 2020 about 'Choosing and Using Old Leicas'. A link to register for the talk, which is free for LHSA - The International Leica Society – members, is here. 
       https://lhsa.org/2020/06/free-webinar-aug-19-choosing-and-using-old-leicas-with-willian-fagan/#myaccount
       The talk , while mainly aimed at those with smaller collections and photographers who want to have one or two old or vintage Leica cameras to use, will also be of interest to more experienced collectors and users.
       ‘Old Leicas’ will include LTM and M models from 1925 up to and including the M6. I will present Leicas from different generations in groups of 3 and will indicate my own personal favourites, which should give rise to varied opinions in the discussion afterwards.

Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden! I will indicate some of my favourite films. I will also give tips about using older Leica cameras, in particular about the question of loading LTM models and film trimming in advance of loading.

Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden! I will describe various accessories for Leica cameras and their uses such as viewfinders, lens hoods, winders, cases, close-up equipment and filters.

Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden! The response to this has been very good, with 135 members from many different countries registered as of yesterday, indicating the increasing interest in vintage Leicas and film photography generally. There are still a number of places available. We hope to have some time for questions and answers afterwards. I hope to see some forum members online as I know that quite a few here are LHSA members.
      William

• By willeica
      I am posting this here and in the LHSA section of the Forum. I will give a Zoom presentation for the LHSA at 7.30 pm, British Summer Time, 2.30pm EDT, on 19th August 2020 about 'Choosing and Using Old Leicas'. A link to register for the talk, which is free for LHSA - The International Leica Society – members, is here. 
       https://lhsa.org/2020/06/free-webinar-aug-19-choosing-and-using-old-leicas-with-willian-fagan/#myaccount
       The talk , while mainly aimed at those with smaller collections and photographers who want to have one or two old or vintage Leica cameras to use, will also be of interest to more experienced collectors and users.
       ‘Old Leicas’ will include LTM and M models from 1925 up to and including the M6. I will present Leicas from different generations in groups of 3 and will indicate my own personal favourites, which should give rise to varied opinions in the discussion afterwards.

Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden! I will indicate some of my favourite films. I will also give tips about using older Leica cameras, in particular about the question of loading LTM models and film trimming in advance of loading.

Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden! I will describe various accessories for Leica cameras and their uses such as viewfinders, lens hoods, winders, cases, close-up equipment and filters.

Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden! The response to this has been very good, with 135 members from many different countries registered as of yesterday, indicating the increasing interest in vintage Leicas and film photography generally. There are still a number of places available. We hope to have some time for questions and answers afterwards. I hope to see some forum members online as I know that quite a few here are LHSA members.
      William

• By Al Brown
      Just came from Latvia on assignment and got me a little souvenir... noticing how similar their Laima chocolate company logo is to Leica's. What do you think? Does any other company have a similar logo?

Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden!
    • By HP203
      Hallo zusammen,
      Ich bin zurzeit am überlegen, ob ich mir für meine Sony Alpha 7 und eine noch anzuschaffende R 8  R Festbrennweiten oder ein Vario Zoom (wir lassen dieses mal die Diskussion ob es nun das 28 - 70 mm oder das 35 - 70 mm werden soll weg) kaufen sollt. Zurzeit verwende ich an der a7 nur das Standart 28 - 70 mm Zoom welches als Kit Objektiv dabei ist. Da dieses jedoch einen weniger guten Manuellen Fokusring hat und ich es heute, genau ein Jahr hat es gehalten, aufgrund einer sich von selbst im Gehäuse gelösten Linse wieder zum Händler zurückbringen musste. Das ich mir eine R 8 kaufen möchte habe ich nun eigentlich schon entschieden. Ich hatte nun auch schon mehrmals die R8 meines Vaters mit einem 38 -70 der letzten Generation und einem 80 - 200 in der Hand und wollte danach eigentlich meine A7 gar nicht mehr verwenden. Da ich also nun mir eine R 8 anschaffen möchte und ich für diese eine Optik brauche überlege ich nun ob ich mir Festbrennweiten oder ein Vario Objektiv zulegen sollte, welche ich dann eventuell auch an der alpha 7 nutzen möchte.
      Kann mir da jemand weiterhelfen?
      HP203
  • Create New...