Jump to content

Der rasende Reporter


Reini

Recommended Posts

Welcome, dear visitor! As registered member you'd see an image here…

Simply register for free here – We are always happy to welcome new members!

  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Danke Euch!

 

Mit einer Leica II (am unteren Bild zu sehen) haben wir auch was probiert. Der SW Film ist aber noch länger drin.

Elmar 50mm, 1/125 bei Blende 9 gibts vielleicht einen Wischeffekt?

Sofern ich überhaupt im Bild bin. :ph34r: Der kleine Sucher ist für sie sinnlos. Die ausgestreckte Handhaltung sowieso ein Zufallsbild.  :D

 

Die Grösste Sorge war sowieso, daß der rasante Fahrtwind meiner Frau das Mate 9 oder die Leica entreisst. :o

Edited by Reini
Link to post
Share on other sites

Stimmt.

Meine SG ist aus der ersten Serie. ca. 900 stes Modell.

 

Doppelkolben in 1 Zylinder. 12 PS, 250 ccm, Frischölschmierung.

Hatte noch nie einen Kolbenreiber. Naja...hetze sie nicht zu sehr....schönste Reisegeschwindigkeit mit Seitenwagen 60kmh. :rolleyes:

SG steht übrigens für Schwing-Gabel. War damals ganz was neues.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...