Jump to content

Berliner Luft


Shlomo

Recommended Posts

17 minutes ago, gwpics said:

Very strong. Each is telling a separate story but both show a certain power, both have a certain resoluteness.

gerry

😄 - my friend, Thank You very much. You can use words like rudeness and bluntness, this is one aspect of teen behavior; of course, I wasn't any better in this age. But one day they will become sweet and stately members of the community, won' they?

Cordially, Shlomo.

Edited by Shlomo
Link to post
Share on other sites

19 minutes ago, Shlomo said:

😄 - my friend, Thank You very much. You can use words like rudeness and bluntness, this is one aspect of teen behavior; of course, I wasn't any better in this age. But one day they will become sweet and stately members of the community, won' they?

Cordially, Shlomo.

Let us both hope so my friend, but there are no guarantees!

Gerry

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Der Baum der Raben, Monbijou - Park.

M9P, 50mm Summilux Black Chrome Edition. 

Welcome, dear visitor! As registered member you'd see an image here…

Simply register for free here – We are always happy to welcome new members!

Edited by Shlomo
  • Like 12
Link to post
Share on other sites

Hotel ABBA.

M9P, 50mm Summilux Black Chrome Edition. 

Welcome, dear visitor! As registered member you'd see an image here…

Simply register for free here – We are always happy to welcome new members!

  • Like 12
Link to post
Share on other sites

vor 56 Minuten schrieb benqui:

Du zeigst Bilder einer Stadt, die ich schon oft besucht, aber nie so gesehen habe!

Viele der Bilder dieser bemerkenswerten Serie zeigen Orte der ehemaligen City West. Charlottenburg und Wilmersdorf, oft nur um ein Weniges abseits des Kudamms, beispielsweise. Orte, die von Touristen gemeinhin weder gesucht, noch gefunden werden. Ein Berlin, das nach der Wende aus dem Blick geriet und das Shlomo in unvergleichlicher Weise eingefangen hat. Seine Bilder sind mir so wertvoll, weil sie Auslöser so vieler Erinnerungen meiner Kindheit und Jugend heraufbeschwören. Für mich sind diese Werke Kleinode und Glücksfälle, für die ich zutiefst dankbar bin.

(Allein schon die Bilder aus der Joachim-Friedrich-Str. und Umgebung bergen bei mir Erinnerungen an glückliche Zeiten, als meine Kinder noch klein waren...).

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

16 hours ago, sinope73 said:

 ". . . . . weil sie Auslöser so vieler Erinnerungen meiner Kindheit und Jugend heraufbeschwören."

Lieber Sinope, vielen Dank!

Schöne Kindheitserinnerungen, und seien es nur einige wenige, gehören zu den vornehmsten Privilegien und machen uns mehr noch als jede gutgemeinte Erziehung zu denjenigen, die wir sind (das gilt naturgemäß auch für den größten aller Alpträume - die grausame Kindheit). Viele dieser Bilder sind an den Feiertagen entstanden, in Hotels, Synagogen, Festräumen oder einfach auf der Datscha. Überhaupt sind Kinder faszinierend im Moment ihres Übergangs zur Adoleszenz, die Sturmwinde in ihren Köpfen, die man versuchen kann, abzubilden, die Stunden und Tage, in denen sie zerbrechen nur um gänzlich unbeschwert wieder aufzuerstehen. Alles macht sie zum perfekten Sujet, ihre ergreifende Schutzlosigkeit, die fröhlichen Kaltherzigkeit, ihre Hingabe, die Schönheit, die ihnen niemals bewußt wird, schließlich ihre Zerbrechlichkeit und die kommende Stärke  - die noblen Fotomagazine sind voll von diesen Bildern, schwierig hingegegen für einen einfachen Amateurknipser, der ich leider oder zum Glück ja bin, Bilder wie #138 und #271 werden die Ausnahme bleiben.

LG, Shlomo

Edited by Shlomo
  • Like 2
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Danke LFI, das war mein 1. Bild im LUF.

Welcome, dear visitor! As registered member you'd see an image here…

Simply register for free here – We are always happy to welcome new members!

  • Like 9
Link to post
Share on other sites

2 hours ago, gwpics said:

Many, many congratulations my friend, really well deserved. I hope it is the first of many.

Gerry

Yeah, so let us continue our milestone-laden life.

BTW, You did'n tell me that You had an exhibition - so fine!

Cheers, cordially Yours, Shlomo

Edited by Shlomo
Link to post
Share on other sites

41 minutes ago, Shlomo said:

Yeah, so let us continue our milestone-laden life.

BTW, You did'n tell me that You had an exhibition - so fine!

Cheers, cordially Yours, Reza

Guess what, I’ve got an exhibition. Here’s a link:

https://gerrywalden.photoshelter.com/index/G0000NaEVOCkAEvU

BTW who is Reza, some kind of alter ego? 😄

Gerry

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

  • 1 month later...
18 hours ago, gwpics said:

Was für ein schönes Bild, um 2020 zu begrüßen - möge es dir gut tun, mein Freund

Gerry

Thank You so much, Gerry, may this new year bring us nothing but very best health and peace of mind!

Warmest Greetings to You, Shlomo ♥️

Link to post
Share on other sites

Berlin - Paris und zurück.

M10, Summilux 28mm.

Welcome, dear visitor! As registered member you'd see an image here…

Simply register for free here – We are always happy to welcome new members!

  • Like 19
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...