Jump to content

Berliner Luft


Shlomo

Recommended Posts

I have been catching up with your latest posts, and you seem to be riding the crest of a wave at the moment. Some great image, with your talent being recognised by LFI - congratulations!

Happy New Year to you and yours,

 

Gerry

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

5 minutes ago, gwpics said:

Happy New Year to you and yours,

Gerry

Dear Gerry, thank You so much for Your nice words, I am deeply grateful for your comments - wish You contentment and a happy 2019 and many exciting, not too exciting days. All the Best for You and Your family.

Warmest greetings,

Yours, Shlomo 

Link to post
Share on other sites

In eigener Sache 🤗

Welcome, dear visitor! As registered member you'd see an image here…

Simply register for free here – We are always happy to welcome new members!

  • Like 5
Link to post
Share on other sites

Advertisement (gone after registration)

Ja, lieber Shlomo, was soll ich noch schreiben? Auch ich bin begeistert von der Art, wie Sie Menschen aufnehmen, mit einer tiefen Ernsthaftigkeit, mit Respekt und sicherem fotografischen Blick für Formen und Farben (oder Graustufen). Ich wünsche Ihnen und den Betrachtern Ihrer Fotos sehr, dass Sie auch 2019 genug Zeit zum Bildermachen haben werden.

Alles Gute! Josef

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

31.12.2018, Rosengarten, Schmargendorf.

M10, Summilux 28mm, SF 40.

Welcome, dear visitor! As registered member you'd see an image here…

Simply register for free here – We are always happy to welcome new members!

  • Like 12
Link to post
Share on other sites

Talia Lital am 31.12.2018, Rosengarten, Schmargendorf.

M10, Summilux 28mm, SF 40.

Welcome, dear visitor! As registered member you'd see an image here…

Simply register for free here – We are always happy to welcome new members!

  • Like 18
Link to post
Share on other sites

19 hours ago, benqui said:

Immer wieder neue Highlights Shlomo! Bin begeistert davon, wie natürlich du die Menschen fotografierst, wo du die speziellen Typen findest und Sie dazu kriegst, vor der Kamera zu stehen. Chapeau!

- sagt der Mann, dem so schöne Frauen zu Füßen liegen und der sie auch noch raffiniert und schön, aber niemals plump ablichtet. Danke 😎😘

LG, Shlomo ❤️ 

Edited by Shlomo
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

vor 4 Stunden schrieb Shlomo:

sagt der Mann, dem so schöne Frauen zu Füßen liegen und der sie auch noch raffiniert und schön, aber niemals plump ablichtet. Danke 😎😘

LG, Shlomo 

Vielen Dank Shlomo! Eins ist klar: wenn ich mal in wieder in Berlin bin, gehen die Getränke auf mich!!!😉😉

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

21 hours ago, Alex U. said:

Hi, could you please post a selphie? I wonder how fit you were. 🙋‍♀️

Dear Alex, gonna pamper You the right way, I'll send a somewhat lumpish and saddish documentary of my field of activity. To be honest, I am not as handsome as my models are.

Kindest, Shlomo.

https://kinder.wdr.de/tv/die-sendung-mit-der-maus/av/video-lachgeschichte---der-kleine-maulwurf-der-fotograf-100.html

 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

19 hours ago, benqui said:

Vielen Dank Shlomo! Eins ist klar: wenn ich mal in wieder in Berlin bin, gehen die Getränke auf mich!!!😉😉

Essen, trinken und zusammensein gerne immer im Plural - Marc, sobald es auch nur etwas wärmer wird. A apropos warm: Bin von 19.03. - 22.03 zu Purim in Jerusalem (war letztes Jahr um die gleiche Zeit Leica Meet) - wenn Du Zeit hast . . . . 🍻

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

vor 4 Stunden schrieb Shlomo:

Essen, trinken und zusammensein gerne immer im Plural - Marc, sobald es auch nur etwas wärmer wird. A apropos warm: Bin von 19.03. - 22.03 zu Purim in Jerusalem (war letztes Jahr um die gleiche Zeit Leica Meet) - wenn Du Zeit hast . . . . 🍻

Hört sich theoretisch sehr gut an Shlomo. Fällt aber in den Geburtstag meiner Frau! Wäre taktisch relativ ungünstig an diesem Tag in Israel die Korken knallen zu lassen 😉😉 Obwohl: Und dazu sagten die jüdischen Gelehrten: „Jeder muss so viel Wein trinken, bis er nicht mehr unterscheiden kann zwischen ‚Verflucht sei Haman‘ und ‚Gelobt sei Mordechai‘“ – möglichst viele "l’Chaims" (Trinkspruch „Auf’s Leben!“) trinken und „Hamantaschen“ essen.

Edited by benqui
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Bilder vom Menschen, wie man sie selten sieht. Hier ist ein Talent des Sehens und des im genau richtigen Augenblick Zupackens am Werk, dessen aufrichtiger und zugewandter Blick den Betrachter nicht unbeteiligt lassen kann. Eine fortwährende Verblüffung, ein Staunen halten diese Bilder ein ums andere Mal bereit.

Vielen Dank fürs Zeigen & Grüße von sinope

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...