Jump to content

anyone yet with Epson Surecolor 5000 experiences

Recommended Posts

Advertisement (gone after registration)

As I burnt my fingers with the Epson 4900 clogged print head, I wonder if someone has used the new Surecolor 5000.

I guess no experiences yet with clogging (or most likely not)

Hi Jeff,

Thanks for the link. I guess the SC5000 is too young to show the symptoms of clogging.

Maybe after the summer vacation we see the first color missing ....

Uwe 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By TiefenLichter
      Liebes Forum!

Ich bin auf der Suche nach der Ursache und Lösung für die nachfolgende Situation:
        Meine schwarzweiss Drucke erstelle ich seit geraumer Zeit auf dem Papier Hahnemühle Photo Silk Baryta. Als Drucker kommt ein Epson R3000 mit Originaltinte zum Einsatz. Als Hardware dient mir ein Apple Notebook, als Software Lightroom und gedruckt wird direkt aus Lightroom unter Verwendung des ICC Profils von Hahnemühle. Entsprechend ist das Druckerprofil im Druckertreiber deaktivert und alle Einstellungen - Papier, Auflösung etc. - wie von Hahnemühle empfohlen. Soweit so gut waren die Ausdrucke bis vor kurzem für mich perfekt.    Nun habe ich einen für mich sichtbaren leichten Rotstich im Druck. Das habe ich dann auch mit älteren bereits gedruckten Bildern getestet und verifiziert. Daraufhin habe ich sämtliche Patronen ausgetauscht und die Druckköpfe gereinigt. Leider erfolglos. Man kommt ins Grübeln und sucht nach weiteren Ursachen und Veränderungen.    Nun hat sich in  der Zwischenzeit tatsächlich noch etwas verändert. Ich habe ein neues Notebook in Betrieb genommen und somit den Umstieg von Yosemite zu El Capitan vollzogen. Die ICC Profile sind ebenso wie der Lightroom Katalog mit umgezogen. Der Druckertreiber war auf beiden Systemen der aktuellste.   Kann das die Ursache seine oder hat jemand eine andere Idee? Leider kann ich das alte Notebook nicht mehr zum Vergleich heranziehen, da es mittlerweile inklusive neuem Betriebssystem weiterverwendet wird.   Vielen Dank fürs Mitdenken und herzliche Grüße Volker
    • By Manolo Laguillo
      I am having problems when trying to print with the new Epson SC-P800.
      After setting it up, the only that comes out, when trying to print an A4 image, is a small printed strip of only 2 cm wide . Then the printer enters in a busy mode, and nothing more happens.
      The program: Lightroom 6.
      I do have the Yosemite 10.10.5 OS installed in my Mac, and of course every driver etc, as it should be.
      BTW, trying to print from Word also failed...
      Thank you in advance for your help!
      Cheers from Barcelona,
      Manolo
    • By Fernauslöser
      Guten Morgen,

so langsam bin ich mit meinem Latein am Ende
      Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden! 
      Zwei Filme (Ilford HP5, Fuji XTRA 400), beide mit derselben M4P belichtet, beide im Quicklab (jaja ich weiß...) entwickeln lassen. Beim Scan mit dem Epson V500 erscheinen waagerechte Streifen (siehe angehängte Bildausschnitte). Dieses Phänomen tritt bei SW- und Farbfilm und bei sämtlichen Einstellungsmöglichkeiten seitens der Scannersoftware (ich verwende die von Epson) unterschiedlich stark auf. Auf dem Negativ ist mit bloßem Auge nichts zu erkennen.

Sind es tatsächlich Schäden am Negativ verursacht durch die Kamera oder die Entwicklungsmaschine? Mache ich etwas beim Scannen falsch?

Ich würde mich über eine hilfreiche Antwort sehr freuen!
      Gruß
      Fernauslöser

Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden!
    • By leffe
      Welche Einstellungen verwendet Ihr unter dem Reiter Druckauftrag?

Ausdruck schärfen? Wenn ja, mit welcher Einstellung.

16-Bit-Ausgabe?
    • By dbraid
      Hello all,

I am wondering if anyone here can help me resolve some issues after upgrading to Lion.

I am using CS5 on a Macbook and printing on an Epson Sylus Photo R2400. I recently upgraded to OSX 10.7 (from 10.58 if this matters). When I compare a photo that I printed before the upgrade with one printed after the upgrade (using the same paper and profile and the file has not been edited between printings), the one printed in 10.7 has a slight magenta cast (the original print has pastel greenish blues; the one printed from 10.7 is more greyish violet). The original print matches the calibrated monitor better as well. I am using photoshop to manage colors, and, as far as I can tell with the new driver, printer color management is turned off (this seems to happen when the settings are selected in the photoshop print window).

I have read that there were potential issues with drivers, but I have cleaned out the Epson folder in my system library, reset the printing system, and reloaded the printer with newly downloaded drivers from Epson. None of this seems to change the output.

It may be possible that the new Epson driver yields different color from the same file/profile combination, but this strikes me as unlikely.

It may also be that there was some nozzle clogging in the original prints that, once cleared, has resulted in the color shift, but the number of consistent prints and timing of the shift makes this unlikely as well.

I am tempted to get a custom profile for the printer to address the match issue, but if there is some software glitch that is causing the shift, am not sure this is the right solution either.

Does anyone have any advice as to how to resolve this issue?

Thanks
  • Create New...