Jump to content

D-Lux / Digi-Lux Challenge #42 "Eingefrorene schnelle Bewegung" - "Frozen fast motion"


Recommended Posts

Advertisement (gone after registration)

Hallo!

Ich habe die Ehre den nächsten D-Lux / Digi-Lux-Challenge zu organisieren. Zusammen mit Bernd1959 und mija1789 habe ich mich für das Thema "Eingefrorene schnelle Bewegung" entschieden. Dies kann z. B. eine Sportaufnahme sein, ein fliegender Gegenstand, ein springendes Tier, und, und, und. Lasst Eurer Fantasie freien Lauf. Wichtig ist, dass die Bewegung eingefroren ist.

 

Da es beim letzten Challenge ein Problem mit der Eingrenzung der zugelassenen Kameras gab, will ich hier noch einmal auflisten, was erlaubt und was nicht erlaubt ist.

 

Erlaubt sind Leicakameras der C-Lux-Serie, D-Lux-Serie, V-Lux-Serie und Digi-Lux-Serie sowie deren baugleichen Schwestern von Panasonic und Fuji.

 

Nicht erlaubt sind alle anderen Leicakameras der M-, S-, Q-, T-, X-, SL- und DMR-Serien.

 

Zeitplan:

Aufnehmen der neuen Bilder (bitte kene Archivbilder!) ab sofort bis zum 3.April 2016

Hochladen der Bilder vom 4. - 15.April 2016. Hierfür wird ein eigener Thrad eröffnet!

Jurierung der Bilder vom 16.April - 1.Mai 2016

Bekanntgabe der Gewinner am 2. Mai 2016

 

Gibt es noch Fragen?

 

----------------------------------------------------------------

 

Hello!

I have the honour to organize the next D-Lux- / Digi-Lux-Challenge. In coorperation with Bernd1959 and mija1789 I opted for the theme "Frozen fast motion". This could be capturing sports, flying things, jumping animals, and, and, and. Free your fantasy. Please notice, the motion must be frozen.

 

Last Challenge we had a problem which Leica camera type is allowed. Here are the lists:

 

Allowed are all Leica cameras of the C-Lux-series, D-Lux-series, V-Lux-series und Digi-Lux-series and their identical  sisters from Panasonic and Fuji.

 

Not allowed are all Leica cameras of the M-, S-, Q-, T-, X-, SL- und DMR-series.

 

Timetable:

Taking the new pictures (please no archive pictures!) from now until 3 April 2016

Picture upload 4 April until 15 April 2016 (There will be a seperate thread)

Vote 16 April until 1 May 2016

Publishing of winners 2 May 2016

 

Are there any questions?

Edited by hartgraef
  • Like 6
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...