Jump to content

Recommended Posts

Advertisement (gone after registration)

*** Statt dem monatlichen Treffen in Karlsruhe am 05.11.2015 um 20 Uhr​​​ gibt es diese besonderen Alternativtermin: ***

In meiner Serie "Traumauto | Autotraum" mischen sich hochglanzpolierte Oldtimer mit Ersatzteilspendern.

Weder die eine noch die andere Seite zeigen die Realität. Die Wahrheit liegt irgendwo in der Mitte.

Im Uhland 21 können für kurze Zeit meine gesammelten automobile Momente, verbunden mit leckeren Weinen, genossen werden.

Uhland 21 nennen sich die Veranstaltungs- und Seminarräume des Weinlade am Gutenbergplatz.

Am 6. November 2015 um 19:00 Uhr laden wir zu einer Vernissage im kleinen Kreise ein.

Stoßen Sie bei einem Glas Wein auf die kleinen technischen Freuden des Lebens an.

Adresse: Uhlandstraße 21 - 76135 Karlsruhe

hier geht es zum Facebook-Event

hier geht es zum Blogbeitrag

Ich würde mich sehr über Besucher des Forums freuen. Eintritt frei!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By qqphot
      I mostly just want to gripe here. I've been trying for a couple of months to find a vaguely period-correct collapsible 50mm Summicron for a IIIg. Twice so far I've actually bought one, for hundreds of dollars, once from a reputable shop and once from someone on Reddit. 
      Both Summicrons were inoperable, and in the same way - disassembled by an amateur and put back together I assume with one or more elements reversed or in the wrong order. No sharp image at any distance, just a hazy swirling blur from infinity to up close.  I haven't taken a Summicron apart, but I'm wondering if this is a particularly easy thing to get wrong?  In any case I assume even if it were reassembled in the right order and orientation it'd need major recalibration than I'd have no way to accomplish. The most recent one also had the aperture ring installed wrong, rotated 90 degrees from correct.
      It's just disappointing to see that sellers apparently don't even bother slapping a lens on a digital body and taking a quick snapshot to see if it's even functional at all.
      It's kind of a dreamy effect but this is not the "Leica Glow" I was hoping for! 🤣

Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden!
      Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden!
    • By Khalid Shahin
      The person I bought it from said they bought it from a seller in Japan a few years ago. And they got the lens CLA'd (Clean, Lubricate, Adjust) this year.
      Serial Number: 125167
      It weighs 111 grams when there's no caps on it.
      It has "50mm" instead of "5cm" written on the front of the lens, which it would indicate that it's an earlier model I believe.
      There's an "o" on the barrel by the focus lever, which would indicate that this is a standardized lens mount.
      Underneath the focus leaver there's the number 5 (as shown in the picture), I don't know what this means.
      I think the focus lever is at the 11 o'clock position? I'm not sure how to tell.
      I tested it and found: 105 cm / 41 inch closest focusing distance. The rear plate has distances in feet. I don't know if Leica sent certain countries a different plate, or if it was replaced by a distributor, or if it was replaced in the decades after it was first sold. Interestingly enough there's no "Germany" or "Made in Germany" that I see on other exported lenses.
      Full album with more more picture and in higher quality: https://imgur.com/a/bhQcwHI
      Is this lens legit? Was the rear plate with "feet" replaced by a 3rd party? And is this really 1931 or 1932?

• By willeica
      My article on some of the highlights of the next Leitz Photographica Auction is here.
      https://www.macfilos.com/2021/11/08/leitz-auction-goes-into-space-with-the-soviets/
      A link to the full auction catalogue is here.
      https://www.leitz-auction.com/auction/en/onlinecatalogue
      William 
    • By balzani_shots
      My main goal is shoot B&W (but not only) on digital cameras.
      Trying to choose beetwen a 1962 Summaron f/2.8 and a 1964 Summicron V1, both look in very nice condition, the price diference is 700€.
      From what I`ve read here, these would be my favourite options. Opinions welcome, considering the price diference too.
      Thanks
    • By lebanese blonde
      Hallo miteinander,
      ich habe gestern mal ein paar Vergleichsfotos eines 50mm Summicron v4 (Canada-Version mit Tigertatze) und eines Voigtländer Nokton 50mm 1.5 (1. Version) gemacht.
      Der Test hat keinerlei wissenschaftlichen Anspruch, es hat mich einfach selbst interessiert wie sehr sich die Bilder der beiden Unterscheiden. Bei den Bildern handelt es sich um jpgs direkt aus der M240. Natürlich könnte man auch RAWs vergleichen, aber dazu hatte ich gestern keine Lust 😆
      Die Bilder sind alle ungefähr bei der Naheinstellgrenze aufgenommen, für einen ausführlichen Vergleich müsste man sich natürlich noch weitere Entfernungen, andere Motive und weitere Lichtsituationen anschauen. Es handelt sich wie gesagt um eine Spielerei, vielleicht hilft es ja jemandem der gerade in einer Kaufentscheidung steckt  
      Leider hat iMovie nur eine Speicherung in 720p zugelassen, aber auch in der höchsten Auflösung der jpgs ist das Ergebnis in meinen Augen das gleiche.
      Für mich etwas überaschend, ich habe mir einen viel größeren Unterschied im Look erwartet.
      https://youtu.be/l7j3Yck5rS8

Nachtrag: 
      Video eingebettet
  • Create New...