Jump to content
Sign in to follow this  
veraikon

Multifunktionshandgriff-M

Recommended Posts

Darüber hinaus benötigt man doch, glaube ich, auch für Funk- und IR-Auslöser einen Synchronkontakt, oder geht die synchrone Blitzauslösung bei der neuen M auch kraft geistiger Einflußnahme vonstatten??

Hast Du den Mittenkontakt im Blitzschuh übersehen?

Jedenfalls gibt es jetzt den immer wieder geforderten X-Synchronkontakt, wenn auch nur optional mit dem Handgriff. Erst kürzlich hatte ich hier im Forum gelesen, Leica würde völlig ignorieren, dass sich M-Fotografen regelmäßig irgendwelche Ergonomieknubbel an die Kamera flanschen würden. Na bitte: Nun gibt es das auch von Leica, und im Gegensatz zu den Lösungen der Drittanbieter kann der Handgriff auch noch ’was, statt die Kamera bloß knubbeliger zu machen.

Darüber hinaus benötigt man doch, glaube ich, auch für Funk- und IR-Auslöser einen Synchronkontakt, oder geht die synchrone Blitzauslösung bei der neuen M auch kraft geistiger Einflußnahme vonstatten??

Das geht über den Mittenkontakt mit heutzutage geringer ("digitalfreundlicher") Zündspannung...

Gut zu wissen, dass Kollege Ronald nun eine Blitzanlage (auch mit Aufstecksucher) in funkfeindlicher Umgebung auslösen kann. ;-)

Hast Du den Mittenkontakt im Blitzschuh übersehen?

Der ist vergleichweise leicht zu übersehen, wenn man einen Visoflex (egal ob "alt" oder "neu") an der Kamera benutzt. Deshalb bin ich ja von dem Handgriff auch recht angetan.

Freundliche Grüße

Wolfgang

Advertisement (gone after registration)

Hallo zusammen,

wie ich es auf der Photokina am M-Stand erfahren habe, soll der Griff auch in einer günstigeren "dummen Ausführung", ohne GPS-Modul, angeboten werden.

Gruß

Thomas

Ja, eigentlich eine traurige Vorstellung, welche Leica und/oder Zulieferer dazu abgeben.

Ich bin bei solchen Themen prinzipiell sehr geduldig, und obwohl es mich momentan nicht mehr trifft (ich lasse die M 240 aus),

ist das ein wirklich starkes Stück, was Leica seinen Kunden da abverlangt.

Vielleicht hat die Verzögerung einen technischen Grund?

Das wird es sein. Wahrscheinlich war die GPS Antenne nicht empfindlich genug und sie haben jetzt den Synchronanschluß für eine externe Planarantenne mit Rucksack-Tragegestell verwendet

Im internationalen Teil dieses Forums war ein Beitrag von einem Spezialisten der Antennen für GPS Systeme entwirft.

Er hielt es für sehr unwarscheinlich daß eine GPS Antenne im Leica Handgriff eine ausreichend gute Leistung erbringen würde.

schade für den UP der so gern blitzen würde

....ja, ja, macht Euch nur lustig. Mit mir könnt Ihr's ja machen

Im internationalen Teil dieses Forums war ein Beitrag von einem Spezialisten der Antennen für GPS Systeme entwirft.

Er hielt es für sehr unwarscheinlich daß eine GPS Antenne im Leica Handgriff eine ausreichend gute Leistung erbringen würde.

Das kann ich mir kaum vorstellen. Mobiltelefone können auch GPS empfangen. Der Griff besteht ja nicht nur aus dem Stück vor der Kamera. Der zieht sich ja noch über die gesamte Bodenfläche der Kamera. Im Prinzip spricht auch nichts dagegen die Antenne im Kameragehäuse zu integrieren.

Persönlich habe ich keine Fachkenntnisse auf dem Gebiet und kann deshalb mir eine begründete selbständige Meinung nicht bilden.

Wie auch immer, ich sehe das ebenfalls so, dass man die techn. Details vor der großen Produktankündigung klärt.

Was hier passiert, ist für Leica einfach nur peinlich, aus welchen Gründen auch immer.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By willeica
      I am posting this here and in the Collectors and Historica section of the Forum. I will give a Zoom presentation for the LHSA at 7.30 pm, British Summer Time, 2.30pm EDT, on 19th August 2020 about 'Choosing and Using Old Leicas'. A link to register for the talk, which is free for LHSA - The International Leica Society – members, is here. 
       https://lhsa.org/2020/06/free-webinar-aug-19-choosing-and-using-old-leicas-with-willian-fagan/#myaccount
       The talk , while mainly aimed at those with smaller collections and photographers who want to have one or two old or vintage Leica cameras to use, will also be of interest to more experienced collectors and users.
       ‘Old Leicas’ will include LTM and M models from 1925 up to and including the M6. I will present Leicas from different generations in groups of 3 and will indicate my own personal favourites, which should give rise to varied opinions in the discussion afterwards.

Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden! I will indicate some of my favourite films. I will also give tips about using older Leica cameras, in particular about the question of loading LTM models and film trimming in advance of loading.

Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden! I will describe various accessories for Leica cameras and their uses such as viewfinders, lens hoods, winders, cases, close-up equipment and filters.

Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden! The response to this has been very good, with 135 members from many different countries registered as of yesterday, indicating the increasing interest in vintage Leicas and film photography generally. There are still a number of places available. We hope to have some time for questions and answers afterwards. I hope to see some forum members online as I know that quite a few here are LHSA members.
      William

• By willeica
      I am posting this here and in the LHSA section of the Forum. I will give a Zoom presentation for the LHSA at 7.30 pm, British Summer Time, 2.30pm EDT, on 19th August 2020 about 'Choosing and Using Old Leicas'. A link to register for the talk, which is free for LHSA - The International Leica Society – members, is here. 
       https://lhsa.org/2020/06/free-webinar-aug-19-choosing-and-using-old-leicas-with-willian-fagan/#myaccount
       The talk , while mainly aimed at those with smaller collections and photographers who want to have one or two old or vintage Leica cameras to use, will also be of interest to more experienced collectors and users.
       ‘Old Leicas’ will include LTM and M models from 1925 up to and including the M6. I will present Leicas from different generations in groups of 3 and will indicate my own personal favourites, which should give rise to varied opinions in the discussion afterwards.

Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden! I will indicate some of my favourite films. I will also give tips about using older Leica cameras, in particular about the question of loading LTM models and film trimming in advance of loading.

Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden! I will describe various accessories for Leica cameras and their uses such as viewfinders, lens hoods, winders, cases, close-up equipment and filters.

Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden! The response to this has been very good, with 135 members from many different countries registered as of yesterday, indicating the increasing interest in vintage Leicas and film photography generally. There are still a number of places available. We hope to have some time for questions and answers afterwards. I hope to see some forum members online as I know that quite a few here are LHSA members.
      William

• By Jose_Salcedo
      The optical and mechanical elements of the lens are in excellent condition, with clear glass and perfectly smooth focusing. The retractable sunshade has some minor damage but that does not interfere with the optical or mechanical operation of the lens, that work superbly.
      The sale also includes an original Leica R-M Adapter ROM, #14642, in new condition, as well as a 60mm Leica Uva filter to use with the lens.
      This lens has an exceptional optical resolution and color rendition.

• By antonioxrosa
      Hi,
      Anyone know where can I buy a Wotancraft Ryker  Small Brown in Europe? I have been able to find an online shop in Netherlands but they do not have stock. And, I am trying to avoid to import due to the taxes and customs. Many Thanks
      AR
  • Create New...