Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Advertisement (gone after registration)

Auf dem Weg nach Hause, die MP in der Hand und Glück gehabt...

Leider Hab ich, nachdem meine Testversionen von Lightroom und Photoshop abgelaufen sind gerade keine andere Möglichkeit gesehen als den Feinschliff mit iPhoto zu anzugehen. (Staubflecken entfernen, Kontrast) Gescannt hab ich mit Vuescan (in das ich mich auch erstn noch einarbeiten muss).

OK, die Qualität ist Grauenhaft! Das muss ich nochmal anders versuchen...

Schade, das Bild ist eigentlich gut.

Verkleinere die Datei auf max. 293KB und gehe immer erst auf "Vorschau". Die Forum-Software schrumpft größere Dateien immer brutal zusammen.

Grüße,

Stefan

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Sal-p
      I bought my leica mp in 2012. I use every day in a non-dusty environment. I do not change the lens at all. Dust began to enter the viewfinder immediately after use. The camera is so poorly assembled that a whole bunch of dust has accumulated inside the viewfinder. If you carry the camera under clothes, it is better to buy an older model, well-sealed. You will soon be disappointed with this dust bag. And this is a $ 5,000 camera .... No words. This is a terrible choice. Attaching photo

Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden!
      Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden!
    • By Sailronin
      Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden! "Sax Player"

Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden! "Seattle's Original Neighborhood"

Hello guest! Please register or sign in to view the hidden content. Hallo Gast! Du willst die Bilder sehen? Einfach registrieren oder anmelden! "Seattle's Oldest Saloon" Pioneer Square

All photos shot with Leica MP on Ilford FP4+ stand developed in Rodinal 1:100 for 60 minutes at 68F
    • By BLT BLV
      Hello to all!. New in this forum for a sad reason.😢
      A few days ago I have lost or been stolen in Lisboa - Portugal the following material:
      - a black chrome Leica MP engraved JBB, nº 2983641
      - a 50mm 1:2 Summicron nº 3436356
      - a black chrome Leicavit nº 00403
      Just in case somebody can tell me something...

• Guest Lux
      By Guest Lux
      Herbst auf Walcheren

Leica MP, Summaron 28mm II

• By Audemar
      Hallo Zusammen.

Ich habe einen Gastartikel, ehrlich gesagt zwei und zwei folgen noch, zum Thema "(Reise)Fotografie mit Stil" auf www.fratuschi.com geschrieben.

Dieser Artikel bezieht sich auf meine Lieblingskameras von Leica: https://fratuschi.com/leica-m-kamera/
      Da es sich hierbei nicht um die üblichen Reviews und Erfahrungsberichte handelt, sondern eher um eine humorvolle Auseinandersetzung mit dem manchmal zu verbissen betrachtetem schönsten Hobby der Welt, dachte ich der Artikel würde vielleicht einige von euch interessieren. Wenn nicht, oder wenn ich gegen die Foren-Regeln verstoße, dann bitte ich um Entschuldigung und werde eine Löschung dieses Postings in demütiger Haltung erdulden.

Mehr Spaß hat man übrigens, wenn man den ersten der vierteiligen Artikelserie (es folgt noch die Hasselblad X1D, die hier vermutlich eh keinen interessiert und das weite Feld der Kamera-Accessoires), zuerst liest: https://fratuschi.com/reisefotografie-in-style-stilvolle-tipps/

Viele Grüße und viel Spaß beim lesen.
      Audemar
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue., Read more about our Privacy Policy