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omega1848

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  1. Go ahead and buy a used SL (601), it is a ‚bargain‘ to do exactly this, using M lenses with no complaining quality loss.
  2. Hi champs, anyone knows if it is possible by Leica to have the original 0.72 viewfinder from a black MP being upgraded to an 0.85? I know i should ask Leica directly, but therefore I need to wait until beginning of this week and it would be great if someone has any info before for buying decisions of an used one. Thanks so much in advance!
  3. Und gibt es dann auch eine Zuordnung von Sensor ID zur Gewissheit ob er nochmal korrodiert oder nicht? Macht da Leica Service eine Aussage dazu? Bzw. wenn man es selber ausliest, woran erkenne ich nun ‚was‘?
  4. Weiss jemand zufälligerweise was bei Leica aktuell eine 6-Bit Codierung einer Optik ca. kostet? (Ja mir ist bewusst, dass man es selber mit Schablonen Edding, Tipp-ex und Co. machen kann 😉, aber ich würde es schon gerne "einmal richtig" haben) Wobei es mir wirklich "nur" um die Codierung geht. Bei Kameras macht Leica ja meist zwangsweise einen komplette CLA, hoffe das ist bei Optiken nicht der Fall, sondern man bekommt auch "rein" die Codierung gemacht? Danke vorab!!
  5. Ok, mal direkt und ohne Umschweife gefragt: Wie verlässlich sind die Händleraussagen bei den aktuell angebotenen M9? Einige der Anbieter werben damit, dass der Sensor der M9 getauscht wurde und es somit nie Sensor-Korrosion auftreten würde. Wie zuverlässig ist diese Aussage und steht da auch Leica dazu? Oder war es nicht so, dass das Problem auch bei einen original getauschten Leica Sensor (inkl. Deckglas, ist ja eine Einheit wenn ich es richtig verstanden habe und da lag auch eher das Problem?) nicht mehr auftreten kann? Hintergrund der Frage: Bekannte von mir möchte sich eine "güns
  6. Guter Punkt, weiteres Risiko welches besteht und da leider analoge Fotografie (trotz allem Hype und aktuelle, Corona Aufschwung) in Relation zur Masse an digitaler Fotografie eine ‚Nische‘ ist, wird es auch politisch (/ Industrie) keine stark genügende Lobby geben, die sachlich/ fachlich die Themen angehen kann und auch Macht haben wird etwas zu verhindern. Befürchte somit über kurz oder lang wird dann das Thema durch die Argumentation Chemikalien/ Umwelt (wobei man ja auch zugeben muss da ist schon auch was dran…) verschwinden, vielleicht auch schneller als man es wahr haben möchte. Immerhin
  7. Das wird vermutlich schlussendlich der Sargnagel für die analoge Fotografie werden. Vermutlich ist in jedem heutigen Film irgendeine Chemikalie enthalten die auf irgendeiner Liste zu finden sein wird. Bzw. bei der Entwicklung nachher zu Einsatz kommt. Irgendwie leider logisch...(auch wenn zugegebenermaßen ähnliche Umweltprobleme auch bei der "digitalen Herstellung" und Verwendung existieren...)
  8. Hi there, I am trying to gather sample images of the M Summicron 50mm Version IV (the tab version) used on SL/ SL2 or SL2-S. How does it hold up? Of course I am aware that the recent M Summicron 50mm or even the M Summilux 50mm is "better" and more modern, but I am looking for the "Summicron" look (if there is any... 😉 ) but really "love" a tab on lenses as well, hence looking for the "in-between" versions of the M Summicron 50mm with the tab, even if quality might not be up to "todays" standard. But "how" good/ bad is it really? Any help/ images/ samples highly appreciated!!
  9. Yes, would be great to give it a try, anyone has a broken dead/ battery?
  10. Thanks so much to all of your help and support and contribution to this one! Highly appreciated! From what I heard/ saw, is that Red Dor Forum/ Leica Store Miami is using MF settings for the video streams (in live scenarios) and for the close up AF with 3rd "video operator", hence no "passive/ active" topic. Fo rcurated content I am very confident that SSD or SD Storage is being used to record, hence to "de-activation" (since David showed in some of the episodes his SSD storage solutions he is using, I believe it was Ninja/ Atomos or similar). But, great news, I just recently spoke
  11. Thanks so much!! Would be great if you can double check, but of course without getting the kids upset! ;-)
  12. Thanks! Interesting, yes indeed I for sure can confirm that the focus will not "come back" once I turn my head or move out of the way, so the cameras AF is basically not waking up again or reacting on image changes. And yes, once ounhalf press the shutter, i.e. waking up the camera so to speak, focus catchs up again. But unfortunately in my scenario the camera is out of reach to touch…and it would be a strange behaviour of me doing so in the middle of the live stream 😀. I wasn't aware that the focus keeps focusing as long as you are "with the face within the frame", I need to check that
  13. That would be great! Yes, indeed the SL2-S has no "built in Software" recoding limit and as such would be able to record as long as the battery and/ or storage card (internal or external) would allow. As such, the AF problem does (IMHO) not exist, since you just simply "record" and stream the AV signal via HDMI out. Looks like the SL2 is "per se" the limiting factor with the "recording limit" and/ or the "sleep time". Curios if the SL2-S has the same behaviour, so if you do not record, just stream the AV signal out via HDMI if the SL2-S back display falls asleep as well - and if the
  14. Thanks! So in other words it looks like that you have to record at the same time in order to have the AF working, in other words record to a storage card. Which would, unfortunately, lead you to the problem of the 30min max recording time (not of storage, but of camera definition, limitation due to this damn ‚video camera tax‘ topic…) and hence I would not be able to host a live stream for more than 30 min - except someone is manually running to the camera and hit rcord again - sad!
  15. Hi, habe es auch schon mal ins Englische Forum gepostet, aber vielleicht liest ja hier auf rein deutsch auch jemand mit der eine Idee hat? Danke vorab! Ich kämpfe mit derSL2 bei folgendem Szenario: Ich möchte die SL2 für eine Live-Streaming-Session verwenden, die ca. 1h - 2h lang sein wird.
 ⁃ Die Aufzeichnung soll über den HDMI-Ausgang der SL2 (ich mag den Full-Size-HDMI-Anschluss) direkt auf die HDMI-USB-Capture-Karte am Mac erfolgen.
 ⁃ Um die SL2 in dieser Zeit mit Strom zu versorgen, wird die SL2 an ein USB-C-Netzteil angeschlossen (in diesem Fall ein Apple M
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