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  1. Past hour
  2. Shlomo

    Vietnam

    Hafen am Südchinesischen Meer. Eisblöcke werden entladen und in kleinste Stücke geschreddert, um den Fang zu kühlen. Es gibt keine gekühlten Lagerhallen. M9P, Summilux 50mm Black Chrome Edition.
  3. Shlomo

    Vietnam

    Hafen am Südchinesischen Meer. M10, Summilux 28mm.
  4. Shlomo

    Vietnam

    Hafen am Südchinesischen Meer. M9P, Summilux 50mm Black Chrome Edition.
  5. ianman

    Thambar-Crazy

    MP, Thambar, Kodak Tri-X
  6. Shlomo

    Vietnam

    Hafen am Südchinesischen Meer. M9P, Summilux 50mm Black Chrome Edition.
  7. ianman

    Thambar-Crazy

    MP, Thambar, Kodak Tri-X
  8. Hi Dunk, That looks very much like the 8x20 Korona I used to own; if it is I'm glad to see it in use still, there cannot be many in the UK. When I sold it it had three film DDS so Tony must have made a wetplate holder for it unless he is still using film with it. My only wetplate camera now is a tiny (!) Whole plate size. Susie
  9. jcraf

    Barnack's Monthly for December 2018 is Glass.

    MM Mk1, 50 Summilux Asph
  10. Shlomo

    Vietnam

    Hafen am Südchinesischen Meer. M9P, Summilux 50mm Black Chrome Edition.
  11. Shlomo

    Vietnam

    Hafen am Südchinesischen Meer. M10, Summilux 28mm
  12. Bernd1959

    CL kaufen?

    Nicht das Rauschen, sondern das Korn war/ist Stilmittel. Rauschen und Korn haben nichts mit einander zu tun. Gruß Bernd
  13. Exodies

    Z7 with M lenses vs. M10 -image thread-

    I think you’re crazy but why not? In the real world exposure is part of the design of a picture.
  14. Hi all, anyone tryed to calibrate the viewfinder of it's 240. Combined with the EVF this must be easy, or what do you think? My MM needs calibration .....
  15. HeinzX

    CL kaufen?

    Auch ich besitze beide, die SL und die CL. und meine Meinung deckt sich mit der von Kladdi. Ich gehe mit der CL ungern über ISO 3200 hinaus und nicht über ISO 6400. Es hängt auch ein wenig vom Motiv ab, ob viele dunkle Bereiche vorhanden sind etc. etc. Allerdings kann man mit der Anwendung einer guten Entrauschungssoftware noch viel verbessern. Ich verwende dazu Dfine oder Denoise projects professional. Was die Lichtstärke der Objektive für die CL betrifft, da könnte im Rahmen der Zusammenarbeit mit Sigma und Pana doch noch was Lichtstarkes zu erwarten sein - allerdings werden solche Objektive dann nicht klein und leicht sein, weil sie wahrscheinlich für FF berechnet sind. Und man muss dann wegen des Cropfaktors für manche Zwecke weitwinklingere Objektive einsetzen, als an der SL.
  16. Today
  17. Chaemono

    Z7 with M lenses vs. M10 -image thread-

    I think you’re right. The topic in this thread has been pretty vague or not formulated well at all. And most cameras today, including APS-C ones, are good enough. I would like to start another topic/thread on how each camera, Z7, α7R III, and M10 meter a scene (center weighted) with the same lens when put in A Mode. I may use base ISO or close for each, meaning ISO 64 on the Z7, ISO 100 on the α7R III, and ISO 200 on the M10. I think that’s an interesting project to see what shutter speed each camera comes up with and how exposure will look. I’ll set EV to -0.7 on each. It’ll take me a while to start this project but I think that’s a good one for the slow days during and in between the holidays. What do you think of that?
  18. sweh

    AF not locking properly

    Hi there, I brought myself finally a Leica Q last week. Its a really nice camera, but I have one issue I dont know if its a bug or a settings problem: If I half press the release button, the camera is focusing. I hold the button half pressed down until my subject is ready for the picture. If I press the button fully down (without releasing it), I assume the camera is taking the picure, but what it does is its focusing again and the taking the picture. I have set the mode switch to "S" and AF Mode to "1 point". Setting the Zoom button to "AEL/AFL" does not work either. Pressing or holding the button does nothing! With settings to Zoom the button works as expected. A reset of the camera settings did not help. Am I doing something wrong? Kind regards, Sebastian
  19. mmradman

    WATE hood loose on thread

    Tape is not sticky like ordinary adhesive tapes, no risk of damage to thread or anything else. If you have any other threaded pipe it may be good idea to practice a bit. Being fine thread one turn of tape may be sufficient.
  20. xyz

    Summilux, Summicron oder Elmar

    Bei einiger Kenntnis der Regeln der deutschen Kompositabildung vergehen einem solche apodiktisch vorgetragenen Aussagen. xyz.
  21. Exodies

    Finally bought a digital Leica

    Is the difference between processed digital and film enough to generate a preference for film? I would guess that it’s nothing to do with anything; a prejudice.
  22. 250swb

    M10 B&W shooters

    I've sold my MM and M246 cameras and bought an M10, and still 99% of the time I make photographs that are monochrome. Very, very occasionally will I decide to keep the image as colour. I haven't read the Overgaard piece but I wonder if he was using 'M' to mean both film and digital cameras throughout the history of Leica, in which case he could be correct, I'd have thought it more like 80% B&W. During the history of Leica the professionals who used it would be rattling through ten or more rolls of B&W film a day, and for most amateurs they would load Kodachrome and have the annual family holiday at the start of the roll, and the next holiday at the end of a roll and with Christmas in the middle. It would have been like that for 60 years. Amateur photographers simply did not blast through film with the same disregard of expense that a digital photographer now does. They also rarely experimented or tried for better angles, so even though the camera was a Leica it was just for recording family events.
  23. wlaidlaw

    working Ur-Leica?

    Jerzy, Unless there is an NDA or no photos agreement for the Oberlander camera, it would be great if you could post some photos of the exterior and interior. Wilson
  24. wlaidlaw

    working Ur-Leica?

    A possibility would be to use one of the smaller (?20 exposure) Tessina 35mm cassettes. Igor's Camera in the USA normally has a few of these in stock. Wilson PS Your camera is #80. Is this from reading off the base plate, as my camera also shows the number 80 on the base plate? Makes me wonder if this is a part number or code rather the serial number of the camera. I will post a photo of the inside of my base plate later today. W
  25. mls1483

    Summilux, Summicron oder Elmar

    Beide Begriffe werden synonym verwendet, auch wenn heute Schärfentiefe heute der gebräuchlichere ist. Die Definition erfolgte in der DIN 19040 irgendwann in den 70ern. Wenn man es genau nimmt, können nur die Bildpunkte exakt scharf sein, die sich in der Gegenstandsweite befinden. Alle anderen werden als Zerstreuungskreise dargestellt. Wie schon eckart geschrieben hat, kommen moderne Objektive - leider - der Theorie immer näher.
  26. kladdi

    CL kaufen?

    Hallo Alex, nun ja, Forumsbilder im Rauschen zu beurteilen, geht kaum. Im Vergleich zwischen SL und CL, ist die CL 1 bis 1,5 Blenden im Hintertreffen. Ich besitze beide. Es gibt sogar Forenten, die Dir erklären können, dass es so sein muss ... Es kommt natürlich noch erschwerend hinzu, dass bei den nativen Objektive der CL wenig Lichtriesen dabei sind. Dafür bleibt die CL wunderbar kompakt. Für mich der Grund, warum ich die CL der SL vorziehe. Ich jedoch bin auch mit verrauschten Bildern zufrieden, als dass ich die Bilder garnicht habe oder einen Blitz benutzen muss. Außerdem gibt es in der Nachbearbeitung, einige Möglichkeiten. Eva hatte einen Vorschlag dafür gemacht. Früher war Rauschen sogar Stilmittel. Gruß, Kladdi
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