Jump to content

Leica meeting in Stockholm 18 November


philipus

Recommended Posts

Advertisement (gone after registration)

Hello Leica friends

 

I have been in touch with the ever helpful people at Wibergs Foto in Stockholm with a view to arranging a viewing of Leica equipment. Date and time are set for Tuesday 18 November at 19:00. The venue will depend on how many will come, but it will be in the centre of town.

 

Wibergs will bring a selection of the M, X, T and D series kit. As the Stockholm Photofair (Fotomässan) is around the corner (21-23 November), it is being looked into whether it would be possible to have a look also at some of the things that will be presented there. Of course, please also bring your own things to show and tell.

 

Please let me know as soon as you can, preferably in this thread preferably, but PM is also OK, if you can to come so that I can find a suitable venue.

 

Looking forward to meet as many as possible of our fellow forum members who live or happen to be in or around Stockholm on the 18th.

 

Best

Philip

Link to post
Share on other sites

En ödmjuk knuff för att hålla tråden vid liv.

 

Vi är för tillfället en mindre skara och det finns plats för fler så jag hoppas att ni hjälper mig sprida ordet. Ett perfekt tillfälle för fotointresserade att få svar på alla de där frågorna de alltid funderat på men aldrig vågat ställa.

 

Philip

Link to post
Share on other sites

Leicavänner

 

Vår träff närmar sig. Vi träffas kl 19.00 på Mornington Hotel (Nybrogatan 53). Jag har reserverat brasseriet i namnet "Philip".

 

Från Wibergs Foto kommer både Peter Gustafsson och Lars Erik Jansson, vilket är väldigt roligt. Dessutom kommer en av Sveriges mest kända Leicafotografer, Anders Engman, något som kommer bli mycket inspirerande.

 

De som vill delta, vänligen svara i tråden eller skicka mig ett PM.

 

Det skall bli mycket roligt att träffas. Varmt välkomna!

Philip

 

-- -- --

 

Leica friends

 

Our meeting is approaching. We will meet at 19.00h at the Mornington Hotel (Nybrogatan 53). I have reserved the brasserie in the name of "Philip".

 

Both Peter Gustafsson and Lars Erik Jansson from Wibergs Foto will participate, which is going to be great. In addition, one of Sweden's most known Leica photographers, Anders Engman, will come, which will be very inspiring indeed.

 

As always, anyone interested in joining please reply in the thread or send me a PM.

 

I am looking forward to seeing you next. Welcome!

Philip

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Tack för en trevlig kväll Philip! Det här gör jag gärna om :) Trevligt att träffa likasinnade.

Tills nästa gång!

 

//Mattias

 

Philip - instämmer med föregående - verkligen trevligt- hoppas på fortsättning, stort tack! Bifogar bild från trevlig blixt....(glömde justera ner ISO från 3200)

 

/Anders

Welcome, dear visitor! As registered member you'd see an image here…

Simply register for free here – We are always happy to welcome new members!

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Philip!

 

Stort tack att du organiserade Morningtonmötet. Mycket trevligt. Speciellt att få höra lita av Anders Engman och se hans Speed Graphic. Synd att vi inte han höra mer av Anders Hanson. Hans webbsida ger mersmak.

Sedan har jag lite dåligt samvete. Vad kostade lokalen? Den skall ju du inte stå för.

 

–Eric

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ett varmt tack för allas er medverkan, det var trevligt att träffas. Jag tycker det blev en väldigt lyckad kväll och är mycket glad att Peter och Lasse från Wibergs ställde sig så positiva till upplägget och även att Anders Engman och Anders Hansson hade möjlighet att medverka.

 

Tack för bilderna också. Jag avser bidra med några själv när rullarna är färdiga.

 

Känn ingen oro avseende lokalen - Mornington ville inte ha något för att boka den, vilket är värt att komma ihåg inför framtida träffar. Apropos det har jag några idéer för en vårträff. Ber att få återkomma om det.

 

Allt gott

Philip

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Hej!

 

Vänligen se den nya tråden om nästa möte, måndag 13 april. Hoppas det något sena beskedet inte skapar svårigheter.

 

Bifogar några foton från den förra mycket lyckade träffen (alla på Kodak 5222 pressad till EI1000 i HC-110 (H)).

 

Br

Philip

 

Welcome, dear visitor! As registered member you'd see an image here…

Simply register for free here – We are always happy to welcome new members!

Peter Gustafsson från Wibergs Foto

 

Anders Hansson i samspråk med Anders Engman

 

Anders Engman presenterar

 

En Leica IA om jag inte ser fel

 

Speed Graphic

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...